Tine cont de piramida alimentara

Silueta TaLeave a Comment on Tine cont de piramida alimentara

Tine cont de piramida alimentara

Atunci cand vrei sa-ti pastrezi silueta, dar nu ai chef sa tii cure de slabire, ghideaza-te dupa piramida alimentara. Creata de nutritionisti, este simbolul alimentatiei sanatoase si echilibrate.

Cate diete exista? Probabil la fel de multe ca firele de par pe care le ai pe cap. Fiecare inventeaza,
adapteaza si, cel mai adesea, renunta la diverse alimente. Insa nu exista cura de slabire care sa poata fi tinuta pe o perioada prea lunga de timp.

Iar dupa ce o intrerupi, de multe ori, apare efectul yo-yo, kilogramele se pun la loc si devin din ce în ce mai greu de eliminat de la o dieta la alta. Asta se intampla pentru ca numai o dieta echilibrata din punct de vedere nutritional este cheia succesului! Aceasta ar trebui sa contina, în proportii potrivite organismului fiecarei persoane, elemente nutritive necesare sanatatii.

Tocmai cu acest scop a fost creata piramida alimentara – pentru a te învata ce tipuri de alimente si în ce cantitati pot fi consumate. Astfel, alimentele situate la baza piramidei pot fi consumate mai des si în cantitati mai mari decat cele din varful ei, pentru ca in partea superioara sunt alimentele al caror consum e bine sa-l limitezi!

Sase grupe de alimente

Grupurile de alimente sunt impartite in sase sectiuni, iar fiecare aliment ar trebui sa fie prezent in dieta noastra direct proportional cu marimea sectiunii din care face parte.

Din prima grupa fac parte grasimile, dulciurile si uleiurile. Acestea sunt plasate în varful piramidei tocmai pentru ca nu trebuie consumate prea des. Alaturi de unt si zahar, în aceasta categorie mai sunt inclusi biscuitii, dulciurile, prajiturile si bauturile dulci. Grasimile care se gasesc în alune, nuci si migdale sunt grasimi nesaturate, deci mai sanatoase decat cele saturate, care se gasesc carne si produsele lactate.

Grupa doi este grupa carnurilor. Include atat carnea rosie, cea de pui, peste, produsele din soia, dar si nucile, alunele, semintele. Aceste produse au un continut crescut de proteine si fibre, calciu, fier sau zinc. Ai voie sa consumi alimente din aceasta categorie de doua-trei ori pe zi.

Grupa trei este cea a produselor lactate. Acestea contin o cantitate mare de calciu, iar cele mai sanatoase sunt cele degresate, pentru ca au mai putine grasimi saturate si pot fi consumate chiar si pana la patru ori pe zi.

Grupa patru este grupa fructelor, indiferent ca este vorba despre cele proaspete sau de cele conservate. Cele conservate au un continut mai mare de zahar, deci implicit, si mai multe calorii. Fructele proaspete contin o cantitate mai mare de vitamina A si C, sunt mai sarace în calorii si grasimi si din cauza aceasta nutritionistii recomanda sa fie consumate de cel putin patru ori pe zi.

Cea de-a cincea grupa este cea a legumelor, care sunt sarace în grasimi si-n plus contin o cantitate foarte mare de vitamine si fibre. Este recomandat sa fie consumate crude, pentru ca o mare parte a vitaminelor e distrusa prin fierbere. Trebuie sa mananci legume de 3-5 ori pe zi.

În grupa sase, care este si baza piramidei, sunt incluse alimentele care au un continut crescut de amidon. Aici sunt incluse: painea, cerealele, orezul, pastele, cartofii.

NUMARA CU ATENTIE!

În cadrul dietei tip piramida trebuie sa ai grija sa nu depasesti pe parcursul unei zile numarul de portii recomandat fiecarei grupe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top