Probleme cauzate de stres

SanatateLeave a Comment on Probleme cauzate de stres

Probleme cauzate de stres

Orice situatie neprevazuta, la care nu te adaptezi instantaneu te poate aduce în starea de stres

Taraitul necontenit al telefoanelor în birou, caldura excesiva, lipsa timpului si a banilor, un tren pierdut, o ceasca de cafea varsata pe bluza proaspat calcata chiar înainte de o întalnire importanta – toate acestea si altele asemanatoare construiesc stresurile marunte de fiecare zi, de la care nu e mereu usor sa te sustragi.

Bataile inimii se înmultesc, sangele îsi accelereaza ritmul prin artere, corpul secreta hormoni specifici. Toate aceste modificari pot, în timp, sa uzeze organismul si sa duca la aparitia diferitelor boli.

Hipertensiunea arteriala, ulcerul gastric, astmul, diabetul, sindromul colonului iritabil si chiar cancerul pot aparea pe fondul unui stres prelungit pe durata unor ani de zile. Din punct de vedere psihologic, pot aparea anxietatea, depresia si alte tulburari, mergand pana la dorinta de suicid. Cum îi faci fata si cum înlaturi acest inamic al sanatatii?

Adio stres!

Atunci cand te streseaza ceva, organismul produce un hormon numit cortizol. În mod normal, acesta are valoarea maxima dimineata la trezire si scade foarte mult la cateva ore dupa ce ai adormit. În situatii de urgenta, el te poate ajuta sa fii în alerta si sa faci fata cu succes. Cand se secreta în cantitati prea mari, duce la aparitia bolilor mai sus mentionate. Pentru a face pace cu stresul, în primul rand trebuie sa constientizezi momentele în care îsi face aparitia. Clarifica-ti foarte bine ce anume te nemultumeste, si chiar daca nu vei spune nimanui, nu-l lasa sa se acumuleze. Important este sa stii tu.

Apoi, în loc sa te lasi prada anxietatii, mai bine cauta solutii pentru a iesi cu bine din acea situatie. Chiar si faptul de a-ti imagina cum ai vrea sa fie pentru a fi bucuroasa te ajuta într-o prima faza. Dar nu ramane doar la stadiul de visare, pune-ti cat mai repede planul în actiune! De asemenea, o alimentatie cat mai pura si orele de somn respectate cu strictete te ajuta foarte mult sa nu reactionezi atat de repede la factorii de stres. La fel si miscarea, cel putin o data pe saptamana. Pentru rezultate excelente, poti practica meditatia si relaxarea.

Învinge stresul dinauntru!

Chimia tainica a organismului are un rol foarte important în eliminarea stresului. Nu ai cum sa fii calma daca te hranesti cu alimente bogate în E-uri, superprocesate. E important ca vitaminele si oligoelementele sa fie introduse în corp pe cale cat mai naturala. Prin urmare, mananca zilnic fructe si legume crude. Evita, pe cat posibil, cafelele in exces si bauturile carbogazoase.

Respecta-ti programul de odihna în fiecare noapte. În timp ce dormi, glanda epifiza începe sa secrete melatonina, hormon care are efecte antioxidante, regleaza sistemele endocrin si imunitar, micsoreaza anxietatea si depresia. Cel putin o data pe saptamana, fa miscare. Daca nu-ti place sa mergi la sala, e folositoare si o plimbare mai lunga prin parc. Meditatia si relaxarea dau rezultate excelente în privinta eliminarii stresului. Alege-ti o tehnica si practic-o zilnic.

Odihneste-te

Dormi opt ore pe noapte si organismul tau va face fata mai usor provocarilor de orice fel.

Parerea specialistului: Combate stresul

Stresul interpretat corect, ca avertisment asupra limitelor, ne poate fi prieten. Daca doar amutim manifestarile sale supa ra toare, fara sa facem schimbarile de stil de viata necesare, el de vine un dusman tacut si foarte periculos.

Recomadari: 1. Nu sari peste micul dejun; 2. Fa miscare macar 30 de minute pe zi; 3. Negociaza-ti realist agenda; 4. Invata sa te deconectezi; 5. Invata sa-ti exprimi emotiile; 6. Acorda-ti o ora de placere in fiecare zi; 7. Zambeste… maine e o alta zi!

DR. DAN GHENEA – medic specialist psihiatrie – MEDICOVER VICTORIEI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top