Pastreaza-ti spatele sanatos

SanatateLeave a Comment on Pastreaza-ti spatele sanatos

Pastreaza-ti spatele sanatos

O durere lombara ocazionala, de obicei, nu e ceva grav. Īnvata cum sa te protejezi si ce trebuie sa faci ca durerea sa nu reapara

La birou, ia pauze dese si fa miscare Evita sa stai prea mult timp īn aceeasi pozitie, fie īn picioare, fie pe scaun. Cand stai jos, asigura-te ca ai o pozitie a spatelui cat mai corecta: coloana dreapta, umerii īn spate. Alege un scaun care sustine bine spatele, ca sa īti fie mai usor. Daca trebuie sa stai toata ziua la birou, ia pauze regulat si mergi pe jos cat mai des. Daca esti fumatoare, ar fi cazul sa renunti. Nicotina reduce fluxul sanguin si īmpiedica recuperarea.

Tot mai multi si tot mai tineri

Durerile lombare afecteaza intre 70% si 80% din adultii activi, iar studiile recente releva ca acestea apar la persoane din ce in ce mai tinere!
Trei din patru adulti sufera de dureri de spate, dar cele mai multe episoade dureroase nu au cauze grave. Suprasolicitarea muschilor sau a ligamentelor ce sustin coloana vertebrala sunt cel mai adesea sursa durerilor lombare.

Tensiunea constanta de la nivelul muschilor, ligamentelor, oaselor si a discurilor intervertebrale poate duce la un dezechilibru general al coloanei vertebrale si la dureri cronice.

O alta sursa a durerilor de spate este presiunea asupra nervilor coloanei, cauzata de: hernie de disc, osteoartrita, spondiloza, scolioza, mal formatii natale, fracturi prin compresie sau fracturi ale vertebrelor īn urma unui accident. Uneori, durerile lombare sunt cauzate de artrita sau de o infectie renala. Inaintarea īn varsta favorizeaza durerile de spate. Oasele si muschii tind sa īsi piarda forta, prin urmare, riscul de ranire creste.

Mergi pe jos de cate ori ai ocazia!

Diagnosticul se stabileste īn urma unei consultatii fizice si dupa o trecere īn revista a activitatii pacientului. Īntrebarile si examenul fizic exclud, de obicei, alte cauze mai grave. De cele mai multe ori, medicul īti va recomanda un tratament dupa prima consultatie.

Testele mai complexe, precum radiografia, tomografia computerizata sau rezonanta magnetica se aplica doar daca medicul suspecteaza o problema mai grava sau īn cazul īn care se ia īn calcul o interventie chirurgicala. Īn primele zile, medicul recomanda odihna īntr-o pozitie comoda. Īnsa, e indicat sa revii cat mai repede la activitatea normala. O prima masura de tratament este un program de exercitii speciale, care sa īntareasca musculatura spatelui.

Adauga o jumatate de ora de mers pe jos īn fiecare zi. Daca muschii sunt mai puternici, pot prelua din rolurile ligamentelor sau ale oaselor cu probleme. Pozitia corpului se īmbunatateste si se reduc riscurile de accidentare. Sunt foarte putini cei care au nevoie de o interventie chirurgicala. Se recomanda doar īn cazul herniei de disc sau īn cazul īn care sunt afectati nervii coloanei. Chiar si īn astfel de cazuri, durerile pot fi tinute sub control fara interventie chirurgicala.

Cum previi

Odata ce ai avut probleme cu spatele, e foarte probabil ca durerile sa apara din nou. Fereste-te de miscarile bruste, de ridicarea de greutati si suprasolicitarea permanenta a muschilor si a coloanei. Mergi cat mai mult pe jos, cu īncaltaminte comoda. Practica īnotul si plimba-te cu bicicleta, de 2-3 ori pe saptamana. Īnainte de a īncepe miscarea, nu uita de exercitiile de īncalzire.

Poarta pantofi cu toc mediu, de 3-4 cm, si talpa nu foarte rigida. Obisnuieste-te sa dormi pe o parte, pe o saltea nici foarte ferma, dar nici prea pufoasa. Daca trebuie sa ridici obiecte grele, controleaza foarte bine miscarea: tine genunchii flexati, spatele drept, iar obiectul transportat pastreaza-l aproape de stomac.

Evita rasucirea si ridicarea unei greutati īn acelasi timp. Este cea mai periculoasa miscare pentru coloana! Un alt factor ce predispune la dureri lombare este supraponderabilitatea. Īncearca sa mentii greutatea sub control, pentru a evita cresterea presiunii asupra coloanei.

Investigatia clasica

Examenul radiologic permite observarea starii discurilor intervertebrale, a caror deformare reprezinta cauza numarul 1 a durerilor lombare.

Mituri despre durerile lombare

  • Sunt putini cei care nu au avut niciodata probleme cu spatele. Netratata, durerea lombara se poate transforma īntr-o afectiune cronica periculoasa. Legat de cauzele durerilor de spate, circula o serie de mituri, pe langa care vom reveni cu unele precizari:
  • Coloana vertebrala este delicata si poate fi usor lezata.
  • Coloana, tendoanele, muschii si ligamentele din jurul coloanei sunt o structura puternica si flexibila. O conditie fizica buna te fereste de probleme cu spatele.
  • Problemele cu spatele evolueaza pe masura ce trece timpul.
  • Varsta cea mai vulnerabila pentru durerile de spate este īntre 35 si 55 de ani. Cu toate astea, degenerarea osoasa este normala pe masura ce trec anii.
    Daca unul dintre parinti are o problema cu spatele, este foarte probabil sa ai aceeasi problema. Nu exista o predispozitie genetica legata de problemele lombare.
  • Caldura si masajul trateaza durerile de spate. Doar pentru moment! Confortul pe care īl obtii nu este de durata si nu ajuta la recuperare. Īn schimb, te ajuta sa faci fata durerii ca sa-ti poti relua activitatile de zi cu zi.
  • Exista un tratament pentru majoritatea durerilor de spate.

Exista putine abordari standard ale problemei. Diagnosticarea si tratamentul depind de cauza declansatoare.
Durerile lombare de durata indica nevoia unei interventii chirurgicale. Daca durerea de spate este prelungita sau devine cronica, sansele ca o interventie chirurgicala sa fie de ajutor scad. Cand medicul īti recomanda o operatie, e bine sa intervii cat mai curand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top