Dieta anticolesterol

Silueta TaLeave a Comment on Dieta anticolesterol

Dieta anticolesterol

Daca ai aflat ca nivelul colesterolului rau din organsimul tau depaseste limitele normale, modifica-ti obiceiurile alimentare. Sanatatea ta e in pericol!

O alimentatie echilibrata
Este importanta si atunci cand suferi de hipercolesterolemie. Consuma multe fructe si legume proaspete si redu cat de mult poti alimentele bogate in grasimi.

Hipercolesterolemia, o boala silentioasa

E foarte important sa-ti masori periodic nivelul colesterolului, mai ales ca hipercolesterolemia nu doare. Nu o poti depista decat daca-ti faci analizele de sange. Daca între 20 si 25 de ani, valoarea acestuia este normala, atunci nu va fi nevoie sa repeti acest gen de analize decat o data la cinci ani. Evident, cu conditia ca nici regimul tau de viata sa nu sufere transformari semnificative în aceasta perioada.

Rau cu rau, dar mai rau fara rau

Citim peste tot despre cat de nociv este colesterolul pentru organismul nostru. Adevarul e pe undeva la mijloc, pentru ca acesta este necesar bunei functionari a organismului, dar nivelul crescut al colesterolului poate duce la accidente vasculare sau chiar infarcturi cardiace.

Atunci cand nivelul colesterolului creste peste limita normala si pentru perioade îndelungate, acesta se depune ca o ceara pe peretii interiori ai arterelor si reduce sau blocheaza circulatia sanguina. Organele care primesc sange de la aceste artere au de suferit, neprimind suficient oxigen.

Colesterolul bun

Valoarea normala a colesterolului total este, în medie, de 180 mg/100 ml sange. Colesterolul este, în mod normal, foarte util. Toate celule corpului nostru au nevoie de el, pentru a-si forma membranele. De asemenea, este necesar în producerea vitaminei D, dar si a hormonilor sexuali. Ficatul este cel care furnizeaza colesterol celulelor pentru diverse procese metabolice.

Colesterolul din organism provine atat din alimente, aproximativ 0,5 grame, cat si prin sinteza în interiorul organsimului, un gram. Ceea ce înseamna ca cel produs de organism este de doua ori mai mare decat colesterolul provenit din alimente. Materia prima pentru sinteza este reprezentata, în cea mai mare parte, de acizii grasi, dar si de glucoza si aminoacizi, în proportie mai mica.

Ce mananci ca sa-l reduci

Daca medicul ti-a recomandat sa ai grija cu colesterolul, atunci este bine sa limitezi alimentele precum ficatul sau organele, care sunt bogate în aceasta substanta. Mananca cat mai putine galbenusuri, lactate cu un continut ridicat de grasime sau mezeluri.

Dieta fara colesterol ar trebui sa contina o cantitate minima de grasimi saturate, de vreme ce acestea tind sa creasca nivelul colesterolului din sange. Acestea se gasesc în produse de origine animala, cum ar fi carnea rosie, dar si în chipsuri, batoane de ciocolata, snacksuri.

Nu exagera cu lactatele si alege-le pe cele cu continut de grasimi de 0,5- 1%. Mananca mai putin cascaval, iar smantana poti sa o înlocuiesti cu un iaurt degresat. La polul opus sunt grasimile nesaturate, care ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Pe acestea le gasesti în soia, porumb, ulei de floarea soarelui si masline.

De asemenea, pestele, carnea de pui în cantitate mica (fara pielita) si produsele de grau trebuie incluse în dieta anticolesterol. Nu ocoli nici alimentele bogate în fibre, precum ovazul, portocalele, perele si morcovii sau fructele uscate: nuci, alune, migdale. Pastaile si fasolea trebuie introduse în dieta pentru ca au un continut mic de grasime si colesterol. Acestea au si multe fibre care te ajuta sa micsorezi cantitatea de colesterol existent în organism.

Este bine sa mananci peste de trei ori pe saptamana, în special peste gras, precum somonul si heringul. Ai grija însa sa-l fierbi sau sa-l pregatesti pe gratar, în loc sa-l prajesti în ulei. Daca nu esti o fana a pestelui, poti alege carnea de pui sau de curcan, care este mai slaba, cu conditia sa o despielitezi. Nu exagera cu sarea pentru ca aceasta creste tensiunea, dar nici nu abuza de dulciuri, pentru ca, adesea, contin si acestea grasimi.

Mai e nevoie sa spun ca alcoolul trebuie consumat cu masura? Dintre bauturile alcoolice, vinul rosu este recomandat, pentru proprietatile sale antioxidante recunoscute. In plus, este important sa bei, zilnic, minim doi litri de apa. Daca esti dependenta de cafea, încearca sa bei cafea decofeinizata. Putina miscare zilnica, macar 20 de minute, te ajuta sa te mentii în forma si sa-ti tii greutatea sub control.

Intervalul de referinta pentru nivelul colesterolului este urmatorul: mai mic de 200 mg/dl este bine (de preferat sa fie în jur de 180) intervalul 200-240 mg/dl arata ca trebuie sa fii atenta în privinta acestei probleme daca depseste 240 mg/dl: ai atins un nivel riscant pentru sanatate, ia masuri urgent!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top